Project omschrijving

LOGO & BRANDING | DE BRON VROEDVROUWEN

Zó blij dat ik eens iets kon terugdoen voor de fantastische madammen van Vroedvrouwen De Bron.
Ze hielpen ons voor, tijdens en na mijn bevalling van Max met raad en heel veel daad.
En ook toen we heel recent slecht nieuws te verwerken kregen, konden we bij hen terecht voor de nodige informatie en steun 💫💫
Niets dan liefde dus voor dit superteam!
Ik ontwierp dan ook met heel veel goesting een nieuw logo en moodboard voor hun nieuwe website.

Ook al had ik zo vooraf mijn bedenkingen en onzekerheden… Ja echt! Inmiddels waren ze immers al met zeven. ZEVEN! Straffe madammen tevreden stellen met een totaal nieuw logo? En wat gaan ze willen? Hopelijk wel allemaal hetzelfde! Oh dear!

Daar waren ze dan. En even lief als altijd, maar vooral vol passie spraken ze over hun missie. Mama’s (én papa’s! Hele gezinnen!) vol overgave deskundig bijstaan voor, tijdens en na één van de meest ingrijpende dingen die je je maar kunt voorstellen. De zwangerschap en de geboorte van een kind.

En ik stelde vragen. En liet hen vertellen.

En ik concludeerde dat ik iets hedendaags strak, maar toch ook iets vloeiends moest maken. Iets dat bij hen allemaal zou passen, iets dat ook gewoon mooi is, maar toch iets anders dan anders.

Verbondenheid.

Dat was het woord waarnaar we zochten en het woord dat zeker ook in het logo moest verwerkt worden. En warmte. Die moest er ook zijn. Want warm dat zijn ze, die dames van De Bron.

En dan het moment waarop ik het hen ging tonen. Het enige logo-ontwerp dat ik had weerhouden uit mijn schetsen. Ja echt! Slechts ééntje had ik uitgewerkt. Omdat het goed zat, dacht ik.

Beetje spannend wel. Want wat als ze dit nu echt niet goed vinden?
Maar… ze vonden het dus allemaal keigoed! Meteen. Elk van hen. Niet normaal ook hoe happy ook ik me daardoor voelde!

En ze zagen er vanalles in: De B, de R, de O en de N uiteraard. Mijn volgers op Instagram vulden het lijstje verder aan:

Wil jij ook graag een (re-)branding laten uitwerken door Studio Mustique?

Het vertrekpunt is steeds een Logo Brainstormsessie. Lees er hier meer over!

INFO | Logo Brainstorm